Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

donderdag 11 februari 2016

Jagen, jagen, jagen.......

Ik heb geen tijd. Ik heb een volle agenda. Ik heb tijd te kort. Je zal deze opmerkingen wel herkennen. Wie niet. Wie roept dit niet in gedachten vaak tegen zichzelf. En toch…..
Er is inmiddels een mogelijkheid om daar anders mee om te gaan. Wij zijn aan het veranderen in energie. De energie om ons zelf, de energie van en om de aarde. Wij noemen dat het ascentie proces. Het is het verhogen van de energie waarin wij leven.  Wij noemen dat ook wel het  verhogen van de derde dimensie naar de vijfde dimensie.

Wij zijn gewend alles zelf uit te willen zoeken. Zelf de regie in handen te houden. IK bepaal hoe ik de dingen gedaan wil hebben.

In de tijd waarin we nu leven hebben wij een keuze. Je kan het doen op de voor jou bekende manier, maar je kan er ook voor kiezen, weer eerst je rust en ontspanning op te zoeken en het dan op een geheel ontspannen manier aan te pakken.
Je laat je eigen  regie los, maar je komt tot oplossingen die je eigenlijk niet voor mogelijk hebt gehouden. Ja  ik weet het, het klinkt wazig. Ik zal het proberen je verder uit te leggen.

VOORBEELD:
In de derde dimensie maak je een legpuzzel. Je gaat netjes alle stukjes uitzoeken en rangschikken. Hoekjes bij hoekjes, randjes bij randjes en kleur bij kleur. Je bent dus met je aandacht gericht op de stukjes en niet op het geheel. Je zoekt en zoekt en de tijd vliegt.

Nu ga je het op de nieuwe andere manier doen.
Je gaat ontspannen aan de legpuzzel beginnen. Je bekijkt rustig de plaat die je gaat maken.  
Doordat je rustig en ontspannen bent, zal je aandacht als vanzelf naar een puzzelstukje worden getrokken. Je begrijpt het al. Dat is het stukje dat je aan kan leggen. Je geeft dus niet de regie uit handen, maar je laat je leiden en volgt waar je aandacht naar toe getrokken wordt. 

Dit kunnen we verder uitwerken, maar dat doen we een andere keer.
Zie je dat je met die nieuwe manier op een veel leukere en veel meer ontspannen een puzzel kan maken.  Probeer het maar.  

Ik kom hier nog wel op terug. Dan zal ik het een en ander verder uitleggen. Dit was genoeg voor nu.


Tot gauw