Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

vrijdag 24 maart 2017

De veranderingen in het voorjaar zijn net zo opwindend als de veranderingen in onszelf.

Wij voelen allemaal dat het voorjaar aanbreekt. 
Het is zo duidelijk te merken.

Eerst de sneeuwklokjes, nu de narcissen die vrolijk hun kopjes boven de aarde uitsteken.
De bomen die met hun prachtige bloemenpracht onze stemming beïnvloeden.

Weet je toen ik dat zag moest ik aan een vergelijking denken.  
De oude en de nieuwe IK.

De oude bollen zitten al lang in de grond.  
Zij voeden zich en groeien. 
Zij slaan zich door de seizoen heen. Jaar na jaar. 

Iedere keer worden wij verrast met die prachtige bloemen in al die kleurrijke schakeringen.
Wij zijn als die bollen met hun bloemen…..

Wij zijn in deze nieuwe tijd de oude IK aan het ontstijgen.  
Wij veranderen, transformeren in een nieuwe stralende IK. De bol en de bloem. 
Wij zien het vaak niet zo duidelijk. 

Wij houden vast aan onze oude gewoonten. 
Maar de nieuw IK in deze nieuwe energie heeft nieuwe eigenschappen gekregen. 
De oude worden meer en meer onbruikbaar. 
Door in het oude te blijven hangen frustreren wij onszelf. 
Hebben wij veel last van onszelf.

Maar door naar je nieuwe mogelijkheden te kijken en uit te proberen, krijg je plezier in deze veranderende energie. 
Nu worden wij moe van al die veranderingen. 
Wij integreren ze niet voldoende in ons menselijk functioneren.
Heb je nog niet gemerkt dat wanneer je aan iets denkt, het zich veel sneller manifesteert dan een aantal jaren geleden…..?

Je merkt dat pas goed wanneer je rustig bent. 
Wanneer je gehaast, verdrietig of boos bent, heb je dat niet zo gemakkelijk in de gaten.

Probeer in deze tijd van de zo snel stijgende energie zoveel mogelijk ontspannen te blijven. 
Door je nog meer in een maalstroom van frustratie te begeven wordt het alleen maar zwaarder en vermoeiender.


En echt wij zijn er nog niet. 
Dit jaar komen nog veel momenten van een sterk stijgende energie. 
Dus doe een stapje, misschien een grote stap, terug. 
Ga naar je ontspanning. Wandel  in de natuur. 
Kijk een geleide meditatie, maar hou op met je onprettig te voelen. 
Ga naar je vrijheid en bloei op. Net als de bloemen in de natuur. 

Door zo te stralen zal je veel complimenten krijgen. 
Dat vergroot je zelfvertrouwen en je rust. 
Zo groei je door naar rust en vertrouwen…..