Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

vrijdag 29 september 2017

Beslissen om je ZELF te vinden..

Jezelf vinden.....

Hoe moeilijk blijkt het te zijn. Je zelf vinden. 
Je bent al jaren met jezelf op stap. Iedere dag en zoals wij dat tegenwoordig noemen.... 24/7. 
Je zit de hele dag letterlijk met jezelf opgescheept. 

En wat blijkt het moeilijk te zijn om jezelf te accepteren. Jezelf lief te hebben. 
Lief te hebben zonder dat je er een oordeel aan hangt. 
Waarom luisteren wij constant naar de stemmetjes die ons vroeger dingen vertelden waar wij verdrietig en heel boos om werden. 

Waarom geven wij zoveel kracht aan de woorden van de mensen die ons pijn hebben gedaan. 
Dat was toch gisteren. Ja, ik weet dat er hele schrijnende situaties over mensen zijn uitgestort. Waarom blijf je die hele pijnlijke woorden zoveel aandacht en energie geven. 

Gisteren is geweest. Het is een herinnering. Goed of niet goed. Het heeft je gemaakt naar de mens van vandaag. Vandaag loop je je eigen lessen op en dat maakt je weer een ander mens voor morgen.......

Veranderen van jezelf begint met een beslissing. Je kan, nee moet een beslissing nemen. 
Wil ik de pijn die mij aangedaan is en die ik dagelijks voel, nu nog langer mijn leven laten beheersen. 
Heb ik er niet genoeg onder geleden? Ben ik niet lang genoeg verdrietig geweest? 
Waarom blijf ik zo bezig met die pijnlijke opmerkingen, terwijl ik eigenlijk wil dat ze nooit uitgesproken waren? 


En toch ga je door met je die pijnlijke woorden te herinneren. 
Je blijft die oude wond hou je open. De pijn die je aangedaan is blijft zodoende in stand. Is dat wat je wil? Nee toch!!!

Dan zal je dit onderwerp bij jezelf rustig moeten gaan bekijken. 
Wanneer ik niet wil dat ik die pijn in stand hou, hoe kan ik het veranderen? 

Door in eerste instantie een beslissing te nemen. De beslissing dat je er niet meer zo mee om wil gaan. Dat je je eigen beslissingen gaat nemen en dat je in de spiegel een liefdevol mens ziet. 

Je mag naar jezelf kijken op je eigen manier. 
Neem dan de beslissing ook echt op je eigen manier met jezelf om te gaan en niet via de pijnlijk aangebrachte ervaringen van de ander. 

Loop niet meer gebukt onder de oude pijnen. Ga rechtop staan. Open letterlijk je hart. 
Kijk jezelf diep in de ogen en zeg. “De nieuwe mens is vandaag geboren.” 
Die oude mens met zijn/ haar pijnlijke ervaringen heb ik lang genoeg meegezeuld. 

Nu is het mijn tijd en die ga ik op mijn EIGEN manier invullen. 
Ja je mag jezelf zijn. NEE je MOET jezelf zijn. 
Neem de beslissing en ga ervoor. Gefeliciteerd met deze wijze beslissing.

Dan kan je vliegen en ga je een heerlijke tijd in de nieuwe energie tegemoet.